Shell

Kampen om sultne bilister blir stadig hardere. Shell satser på kjente signaturprodukter, laget på best mulig måte.  Creuna har fått oppgaven med å posisjonere kjedens mattilbud som et ujålete og realt alternativ langs veien. 

Oppgave

Denne våren lanserer Shell et helt nytt matkonsept, kalt Real. For nå tilbyr Shell tilbyr en real hamburger, real pølse og real baguette. De lages av utvalgte, gode norske råvarer, noe som er bakgrunnen  for navnet.

Creuna fikk i oppgave å utvikle lanseringskampanjen til kjedens 220 egne stasjoner. En integrert leveranse bestående av kommunikasjonskonsept, visuell profil, emballasjedesign og sisteleddselementer.

Løsning

Vi involverte våre ulike fagavdelinger tidlig i prosessen og jobbet mot et felles mål om å skape real og upretensiøs kommunikasjon for reale og upretensiøse produkter – på alle flater; både i media, på stasjonen og i emballasje.

 
Sentralt i lanseringen står også to filmer til bruk på digitale flater, TV og kino.

Resultat

Gjennom en effektiv lansering i media, med hovedtyngde i utendørs og digitale kanaler, klarte vi med begrensede midler å etablere “Real”-konseptet raskt i markedet. I løpet av lanseringen økte dessuten salget av mat betraktelig. I noen regioner over 15%.

Filmene ble sett nærmere 1,5 millioner ganger på Facebook og antall delinger og involvering gjorde dette til en svært effektiv kampanje, med fascinerende hyggelige kontaktpriser. 

Anders Aunbu

Director Advertising
+47 908 40 265
Vis alle innlegg


Emballasje og design

Real mat fortjener en real innpakning. Maten på våre stasjoner er laget av utvalgte norske råvarer. Derfor var det naturlig å også hente inspirasjon fra norsk natur og landskap når vi designet emballasjen.