Make Room for England

Creuna har utviklet 3 nye reklamefilmer for Findus «Fish and Crisp» og oppfordrer nordmenn til å gjøre plass til Englands nasjonalrett. 

I det nye konseptet for Fish & Crisp «Make Room for England» inviteres vi inn bak lukkede dører til et hemmelig møte mellom internasjonale matambassadører i Norge. Kartellet, skal forhandle om hvilke nasjoner som skal få plass på det norske middagsbordet. Øverst på agendaen står lanseringen av britenes nasjonalrett. Det utløser både begeistring og frykt blant ambassadørene, som raskt innser at deres plass er truet. I første omgang blir vi gjennom 3 ulike avslutninger kjent med medlemmene fra Mexico, USA og Japan.

Kampanjen vil i tillegg til TV-filmer bestå av butikkmateriell og aktiviteter i sosiale medier.

–    I lys av Brexit er det betimelig at vi nordmenn, som allerede befinner oss utenfor EU, viser solidaritet og ønsker England velkommen.

Creuna sitt team:

Oskar Bringager, senior tekstforfatter
Pål Jespersen, senior art director
Lars Kvam Kristoffersen, rådgiver
Beate Haugane, prosjektleder