Ledelsen

Torstein Harildstad

Torstein Harildstad

CEO

Torstein Harildstad er midlertidig CEO i Creuna Norge. Han er en erfaren leder som har stått i spissen for sterke team og levert solide økonomiske resultater for selskap innen programvare og media. Frem til mai 2016 var han Group CEO i Software Innovation. Til Creuna tar han med seg denne erfaringen i arbeidet med å sette i verk ny strategi og få på plass ny leder.

Nina O'Gorman

Nina O'Gorman

Viseadm. direktør

Nina har det overordnede ansvaret for kommunikasjonsdisiplinene i Creuna. Dette inkluderer kommunikasjonsrådgivere, designere, skribenter, AD-er, kreative ledere og frontend-utviklere. Nina har sin faglige spiss innen merkevarebygging og strategi og har jobbet med dette for noen av Creunas mest sentrale kunder, som DNV, Rottefella, Weifa, Ulstein, NKS, m.fl. Nina har en master i International Management, en BA i statsvitenskap og over 20 års erfaring fra kommunikasjonsbransjen, bl.a som Director for Corporate Communications hos Burson-Marsteller og partner i Cobra.

Jon Fredø

Jon Fredø

Direktør Forretningsutvikling

Jon leder vårt forretningsutviklingsteam. Han har bred erfaring innen digital kommunikasjon, maketing, strategi, reklame og strategi, både som rådgiver og oppdragsgiver. Jon har gjort det til et prinsipp å jobbe med og for de ledende aktørene innen sine bransjer og markedssegmenter; Aftenposten, NHO, Avanse Forvaltning, Storebrand, Postbanken, Dinamo, Aegis, Wikborg Rein og nå altså Creuna. Jon kommer fra stillingen som markeds- og kommunikasjonsdirektør i Wikborg Rein, er siviløkonom fra BI og mer enn gjennomsnittlig opptatt av snøbaserte aktiviteter, helst i bratte fjell langt fra allfarvei.

Fredrik Eeg

Fredrik Eeg

CFO

Fredrik startet som CFO (Chief Financial Officer) i Creuna 1. oktober 2014. Han jobbet tidligere som rådgiver innen finansiell kommunikasjon og selskapskommunikasjon mot toppledelsen i børsnoterte selskaper, og har i tillegg lang erfaring fra ulike investeringsbanker i Norge. Fredrik er utdannet siviløkonom med spesialisering i strategi fra Handelshøyskolen BI.

Joakim Howlid

Joakim Howlid

Teknologidirektør

Joakim er Creunas Chief Technical Officer, og er sentral i mange av våre store utviklingsprosjekter. Han har blant annet vært teknisk ansvarlig for flere komplekse E-handelsløsninger. Joakim har en Master i Information Technology og diplomtittel fra NITH, og har både teoretisk, praktisk og pedagogisk erfaring innen bruk av .NET-teknologi og SQL-server. Joakim er sertifisert .NET-utvikler (MCSD) og har jobbet som Microsoft Certified Trainer.

Eirik Norman Hansen

Eirik Norman Hansen

Markedsdirektør

Eirik er Chief Marketing Officer og er ansvarlig for markedsføring i Creuna. Han har lang erfaring som senior rådgiver innen forretningsutvikling, digital strategi og kommunikasjon, og sosiale medier, der han selv er en meget aktiv deltaker. De siste årene har Eirik blitt en mye brukt foredragsholder og konferansier hvor temaer rundt betydningen av det digitale står helt sentralt. Han brenner spesielt for den makten brukerne har fått og hva dette betyr for måten vi driver forretning på. Eirik er utdannet siviløkonom med spesialisering i Information Management, og har jobbet med flere av Creunas største kunder, som f.eks. Statkraft, Telenor, DNV og Hydro. Eirik har jobbet med rådgivning innen web og det digitale siden 1998.

Haldor Hårvik

Haldor Hårvik

Director of Brand Consulting

Haldor er en ledende kommunikasjonsrådgiver for selskapets toppledelse, styre og eiere. Haldor har jobbet mye for kunder innen bransjene energi, telecom, finans, transport, og næringsmidler. Som Global Strategic Director for Statoil ASA i McCann World Group jobbet han i 6 år med klima og energispørsmål nasjonalt og globalt, blant annet med selskapets gasskommunikasjon i Europa mot beslutningstagere og påvirkere. Hans spesialområder inkluderer konseptutvikling, merkevarebygging, posisjonering, innsikt, strategi, utvikling av budskap, implementering og gjennomføring av strategier og målinger av avkastning på investeringer i kommunikasjon. Haldor har bakgrunn fra forskning og undervisning på alle nivåer fra Handelshøyskolen BI, Norges miljø- og biovitenskapelige universitet og har vært gjesteforsker ved Texas Tech University. Han har jobbet mye med endringsprosesser og kulturbygging internt hos store virksomheter, både knyttet til fusjoner og oppkjøp, kundeorientering og innovasjonsprosesser. Haldor har over 20 års erfaring innen kommunikasjon fra markedsundersøkelser, konsulting, planning, PR, mediebyrå og reklamebyrå.

Anders Aunbu

Anders Aunbu

Director Advertising

Anders leder Creunas reklameavdeling, som betjener noen av Norges mest anerkjente merkevarer. Han har nær ti års erfaring fra byråbransjen, med fartstid fra Kitchen Leo Burnett og McCann Worldgroup, og ansvaret for kommunikasjonsutviklingen til kunder som finn.no, Norwegian, If, Posten/Bring, Hafslund og Statoil ASA (nasjonalt og global). Tidligere har Anders vært en del av McDonald’s Norges ledergruppe i åtte år, som driftsdirektør og markedsdirektør i en periode med sterk vekst. Anders har utdannelse fra NHH og UIB, er utpreget musikalsk, glad i barn, og en tilvekst til de fleste pubquizlag.

Aimée Skevik

Aimée Skevik

Director Operations

Aimée er Director Operations i Creuna. Hun har lang fartstid fra arbeid i Creunas prosjekter og har vært i ledelsen for noen av de største løsningene Creuna har levert. Aimée har sterk kompetanse på arbeid med krav- og løsningsspesifikasjon, funksjonell arkitektur, ledelse av utviklingsteam og planlegging og gjennomføring av prosjekter. Hun er utdannet ingeniør og har flere års erfaring med å utvikle løsninger basert på .NET og EPiServer.

Ann Kristin Nygård

Ann Kristin Nygård

Human Resources Manager

Ann Kristin har jobbet i Creuna siden høsten 2007. Som HR Manager har hun det overordnede ansvaret for personaladministrasjon og rekruttering i Creuna. Ann Kristin er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har lang erfaring fra administrasjon, personal og salg innen servicenæringen.

Hans Haugli

Hans Haugli

Creative Director

Hans er en visjonær designer med sterk håndverksmessig integritet. Han har gjennom sin karriere arbeidet innenfor de fleste fasetter av faget. Spisskompetansen hans er utvikling av lett forståelige konsepter og brukervennlige løsninger der utgangspunktet er en komplisert kommunikasjonsutfordring. Hans er kreativ leder i Creuna. Hans er utdannet grafisk designer (BA) ved Middlesex University i London, UK. Han har 15 års erfaring som grafisk designer, byråleder, og kreativ leder. Han etablerte og drev design- og illustrasjonsbyrået Commando Group i 5 år før han kom til Cobra (senere Creuna) i 2007. Han har ved siden av arbeidet hatt styreverv i Grafills hovedstyre og fungert som sensor for avgangselever ved Westerdals School of Communication.

Hans Haugli

Hans Haugli

Creative Director

Hans er en visjonær designer med sterk håndverksmessig integritet. Han har gjennom sin karriere arbeidet innenfor de fleste fasetter av faget. Spisskompetansen hans er utvikling av lett forståelige konsepter og brukervennlige løsninger der utgangspunktet er en komplisert kommunikasjonsutfordring. Hans er kreativ leder i Creuna. Hans er utdannet grafisk designer (BA) ved Middlesex University i London, UK. Han har 15 års erfaring som grafisk designer, byråleder, og kreativ leder. Han etablerte og drev design- og illustrasjonsbyrået Commando Group i 5 år før han kom til Cobra (senere Creuna) i 2007. Han har ved siden av arbeidet hatt styreverv i Grafills hovedstyre og fungert som sensor for avgangselever ved Westerdals School of Communication.

Solveig van Nes

Solveig van Nes

Director Marine and Maritime Industries

Solveigs kjernekompetanse ligger innenfor hav, miljø og sjømat generelt og havbruk spesielt. Hun jobber tverrfaglig i Creuna med blant annet strategisk og faglig kommunikasjon, innhold og digitalisering – og hvordan det kan gi konkurransefortrinn for Creunas samarbeidspartnere. Videre er et spennende og viktig arbeidsområde som leder av Havrommet å synliggjøre det store potensialet som ligger i kommersielle samarbeid på tvers av marine og maritime næringer. Solveig kommer fra Bellona der hun jobbet som leder for havbruksarbeidet og i sjiktet mellom industri, forskning og myndigheter. Utover dette ledet hun også Bellonas FoU-aktiviteter i Ocean Forest. Før hun kom til Bellona jobbet hun ved Nofima i nær femten år med FoU-ledelse og havbruksrelatert forskning, og har derfor også bred kompetanse innen hele verdikjeden for havbruk. Solveig van Nes har en doktorgrad innen havbruksfag (Dr.Scient) samt er utdannet marinbiolog (Cand. Scient).

Solveig van Nes

Solveig van Nes

Director Marine and Maritime Industries

Solveigs kjernekompetanse ligger innenfor hav, miljø og sjømat generelt og havbruk spesielt. Hun jobber tverrfaglig i Creuna med blant annet strategisk og faglig kommunikasjon, innhold og digitalisering – og hvordan det kan gi konkurransefortrinn for Creunas samarbeidspartnere. Videre er et spennende og viktig arbeidsområde som leder av Havrommet å synliggjøre det store potensialet som ligger i kommersielle samarbeid på tvers av marine og maritime næringer. Solveig kommer fra Bellona der hun jobbet som leder for havbruksarbeidet og i sjiktet mellom industri, forskning og myndigheter. Utover dette ledet hun også Bellonas FoU-aktiviteter i Ocean Forest. Før hun kom til Bellona jobbet hun ved Nofima i nær femten år med FoU-ledelse og havbruksrelatert forskning, og har derfor også bred kompetanse innen hele verdikjeden for havbruk. Solveig van Nes har en doktorgrad innen havbruksfag (Dr.Scient) samt er utdannet marinbiolog (Cand. Scient).

Silje Storhaug

Silje Storhaug

Senior Consultant

Silje er senior konsulent i Creuna med spesiell fokus på utvikling av konsepter og merkevarebygging i digitale kanaler. Hun har en sjelden kombinasjon av teknisk og sluttbrukerorientert kompetanse og har fokus på brukerens totalopplevelse sett opp imot tjenesters hensikt og kommunikasjonseffekt. Silje har jobbet med et bredt spekter av prosjekter innenfor digital kommunikasjon; fra e-handelsløsninger, digitale kampanjer, internett, intranett og ekstranett, til utvikling av applikasjoner til interaktiv tv og mobiltelefon. Hun har også prosjekterfaring fra designprosjekter til TV-skjerm. Silje har en bachelor i markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI. Hun har også utdanning innen frontend-utvikling og design av interaktive kommunikasjonsløsninger fra Høgskolen i Gjøvik og Norges Kreative Fagskole. Silje har tidligere arbeidet som konsulent innen grensesnittutvikling og design i tidligere WMData (nå CGI) hvor hun deltok i selskapets satsning på applikasjonsutvikling for nye medier.

Silje Storhaug

Silje Storhaug

Senior Consultant

Silje er senior konsulent i Creuna med spesiell fokus på utvikling av konsepter og merkevarebygging i digitale kanaler. Hun har en sjelden kombinasjon av teknisk og sluttbrukerorientert kompetanse og har fokus på brukerens totalopplevelse sett opp imot tjenesters hensikt og kommunikasjonseffekt. Silje har jobbet med et bredt spekter av prosjekter innenfor digital kommunikasjon; fra e-handelsløsninger, digitale kampanjer, internett, intranett og ekstranett, til utvikling av applikasjoner til interaktiv tv og mobiltelefon. Hun har også prosjekterfaring fra designprosjekter til TV-skjerm. Silje har en bachelor i markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI. Hun har også utdanning innen frontend-utvikling og design av interaktive kommunikasjonsløsninger fra Høgskolen i Gjøvik og Norges Kreative Fagskole. Silje har tidligere arbeidet som konsulent innen grensesnittutvikling og design i tidligere WMData (nå CGI) hvor hun deltok i selskapets satsning på applikasjonsutvikling for nye medier.