Hans Haugli

Hans Haugli

Creative Director
+47 928 28 121 /

Hans er en visjonær designer med sterk håndverksmessig integritet. Han har gjennom sin karriere arbeidet innenfor de fleste fasetter av faget. Spisskompetansen hans er utvikling av lett forståelige konsepter og brukervennlige løsninger der utgangspunktet er en komplisert kommunikasjonsutfordring. Hans er kreativ leder i Creuna.

Hans er utdannet grafisk designer (BA) ved Middlesex University i London, UK. Han har 15 års erfaring som grafisk designer, byråleder, og kreativ leder. Han etablerte og drev design- og illustrasjonsbyrået Commando Group i 5 år før han kom til Cobra (senere Creuna) i 2007. Han har ved siden av arbeidet hatt styreverv i Grafills hovedstyre og fungert som sensor for avgangselever ved Westerdals School of Communication.

Mine favoritter


Eirik Norman Hansen Hans Haugli Noni Løvvik Ole Morten Damlien Solveig van Nes Stein Øvre Tina Jacobsen

Få innsikten fra Creuna-dagen 2016

Se video og presentasjoner fra fagdagen vår i september. Takk til alle som besøkte oss og gjorde dagen til en suksess!

Anders Aunbu Hans Haugli Lars Kvam Kristoffersen Stein Sørlie

Hvordan temme det store innholdsdyret?

Innholdsdyret er løs. Det er stort, har tusen hoder og både fascinerer og skremmer. Her er de fire strategiene som får has på udyret.

Stein Sørlie
Stein Sørlie Hans Haugli

Kreativ ledelse 2: Gjør endring attraktivt

Å tenke nytt leder ofte til endring, og endring kan være smertefullt. Med kreativ ledelse skaper du forståelse for at endring er nødvendig, oppmuntrer teamet til å gå inn i det ukjente, og fasiliterer endringsprosesser.

Ingrid Håland Hans Haugli Stein Øvre Thor Fjeldberg

Yggdrasilkonferansen 2016

Yggdrasilkonferansen er over for denne gang, takk til Dataforeningen for veldig bra opplegg. Det var en fin blanding av nytt og nyttig, seriøst og morsomt – levert med entusiasme av de fleste.

Hans Haugli
Hans Haugli Stein Sørlie

7 prinsipper for kreativ ledelse

Kreativ ledelse er mer enn en tittel, et verktøy eller en prosess. I kjernen ligger evnen til å tenke nytt.

Hans Haugli
Hans Haugli

En praktisk guide til SOME-strategier

Å, har du ikke en strategi for sosiale medier? Jo, tenk. Det har jeg faktisk. Det tok bare litt tid å få skrevet det ned i et format som er brukbart. Værsågod!

Hans Haugli
Hans Haugli

Web design trends in 2014

It's that time of year: clairvoyant blog posts about the future. The right time to think up new buzz words like Mega shadows and Mini menus. Here's what we think of web design in the year to come.

Hans Haugli
Hans Haugli Jonas Myhre Fredin

Nye typer utfordringer krever nye typer team

Vi i Creuna som jobber med interaktiv design og responsiv frontend har lenge famlet etter prosesser og metoder som kan hjelpe oss i vår stadig mer kaotiske hverdag.

Hans Haugli
Hans Haugli Bjørn Endre Langeland Hege Kristin Olsen Janecke Løyning Jørn-Tore Sande Karin Andenæs Marc Ligeti Sebastian Reed Stein Øvre

Best OFFF 2013

En oppsummering fra OFFF 2013 i Barcelona. Designerne våre har fråtset i god smak, ville ideer og håndverk i mesterklassen. Hodene er fulle av nye visuelle referanser og magene har fått San Miguel og tapas.

Hans Haugli
Hans Haugli

Branding i 2013

Det er tiden for spådommer for året som kommer, og brands og branding slipper ikke unna.

Hans Haugli
Hans Haugli

Din digitale profil trenger styring

Den visuelle identiteten har fått en stemme. Og en kropp. Og den rører på seg! Du trenger en ny type profilhåndbok.